Adverteren: Wie bereik je met reclame op Slam FM?

Hoewel mensen denken dat Slam FM een relatief nieuw radiostation is, is het station al meer dan 15 jaar in de lucht. Dat het station veel nieuwe muziek draait klopt echt wel, en dan met name Top 40 dance hits. Hierdoor bereik je met reclame op Slam FM veel mensen tussen 15 en 35 jaar.

Slam FM geschiedenis

De geschiedenis van Slam FM gaat nog verder terug dan 2005. Zo begon het station in de jaren ’90 al onder de naam New Dance Radio. Toentertijd was het radiostation nog niet op FM te horen, maar via de kabel. Later kwam er ook een internet stream bij.

ID&T Radio

Zo rond 2000 veranderde de naam in Slam FM, om redelijk snel weer omgedoopt te worden in ID&T Radio, omdat ID&T ook de eigenaar was van de dance zender. Veel bekende DJ’s vonden hun weg op het radiostation, waardoor veel mensen deze zender al jarenlang kennen.

Slam FM luistercijfers

De luistercijfers van Slam FM zijn zeker interessant, want de zender weet wekelijks meer dan 600.000 luisteraars te bereiken. In de belangrijkste doelgroep 20-34 heeft het station regelmatig een marktaandeel van 5,5% of hoger. Wie je precies bereikt via Slam FM hangt ook af van het tijdstip wanneer je gaat adverteren. Zo bereik je, net als veel andere zenders, in de avond iets meer jongere luisteraars.

Mediaplan en radiocommercial voor SlamFM

Een goed mediabureau zoals One Media kan voor je de zendtijd regelen alsmede een kant en klare radiocommercial voor Slam FM produceren. Ook adviseert One Media graag als het gaat om het inzetten van media budget via andere media. Zo kunnen we een doelgroep scan maken van je merk en vervolgens via een strategisch mediaplan een voorstel doen welke zenders hierop het beste aansluiten. Uiteraard nemen we altijd de meest recente luistercijfers als uitgangspunt.

Comments are closed.